Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

onsdag 29 januari 2014

Till Kurt 80 år

Stort tack för ditt brev, det kom fram till rätt Carina.

Var det du som ringde också? Du pratade då med Stigs och min dotter, Stina.

Vilket fint brev du har skrivit! Förstår dig helt, dina tankar och dina känslor och det glädjer mig att du har hittat hit till min blogg.

Eftersom du inte hade någon avsändaradress så väljer jag att skriva så här till dig. Har även berättat för Susanne, som skrev artikeln, att du har skrivit till mig.

Stort tack igen och ta hand om dig!

Kram från Stigs familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar