Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

torsdag 24 april 2014

Nu kör vi!

Var idag och hämtade mina trycksaker; broschyrer och visitkort. Känns riktigt bra!

Den 14 maj har jag min första föreläsning, i Kisa, och jag har nu börjat öva. Kolla tiden,  max en timme och ändra om lite i ordningen. Tänkte ha lite musik också, både i början och i slutet.

Känns lite nervöst men så ska det vara. Är mest orolig för tekniken men sonen ska följa med mig och vara teknisk backup!

Kram till er alla/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar