Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

lördag 15 mars 2014

Arbete pågår med mina föreläsningar

Är uppe hos vår gemensamma dotter och får hjälp med mina föreläsningar.
Trodde det bara skulle bli min PowerPoint men nu är en broschyr framtagen och även visitkort!
Duktig dotter man har som kan labba med datorprogram.

Har även fått första förfrågan nu om att hålla en föreläsning, ska bara boka dag för det. Ska bli spännande, men jag behöver kanske förvarna dom om att jag är nybörjare inom detta område.

Var i torsdag på årsmöte på Demensföreningen, sa då att jag nog inte håller någon föreläsning än....men det känns rätt bra ändå att tacka ja till föreningen i Kinda kommun.

Kram till er alla och ta hand om varandra
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar